PROGRAM
OGÓLNOPOLSKIEJ
STUDENCKO-DOKTORANCKIEJ
KONFERENCJI NAUKOWEJ
„HOLLYWOOD
– KREUJĄC USA
FILMY W
HISTORII, KULTURZE, SPOŁECZEŃSTWIE USA”
27.04 –
29.04.2016
KRAKÓW
Instytut Amerykanistyki i Studiów
Polonijnych UJ (IAiSP 33) – sala 33, III piętro
Restauracja „Polskie Smaki” – ul.
Świętego Tomasza 5
27
KWIETNIA (ŚRODA)
|
||
11:30 –
12:00
|
IAiSP
|
Rejestracja prelegentów |
14:30 –
15:30
|
Restauracja
„Polskie Smaki”
|
Obiad dla prelegentów |
15:45
– 18:30
PANEL
KULTURA
|
IAiSP,
SALA 33
|
Marta Kononienko (UJ) - Czy Kodeks Haysa rzeczywiście przestał istnieć? - kodeks produkcyjny z lat 30 XX w. a obecny system ratingowy w amerykańskich filmach |
Dawid Przywalny (UJ) - Między planszą komiksu a taśmą filmową | ||
Paweł Zaborowski (UJ)- Idee nowej duchowości w twórczości Terry’ego Gilliam’a | ||
Aleksandra
Szczepańska - Od
bestsellera do blockbustera. O filmowych adaptacjach |
||
Dyskusja | ||
Przerwa kawowa | ||
Jakub Molenda (UJ) - Hollywood dla graczy i nie tylko – ekranizacje gier komputerowych | ||
Amelia Wichowicz (UJ) - Marlon Brando – hollywoodzki rzecznik Indian | ||
Olga Kwaczyńska (UJ) - Musical – zwierciadło Ameryki. Jaką rolę pełni musical filmowy w kulturze amerykańskiej? | ||
Karol Pluta (UJ) - Jak Hollywood postrzega, prezentuje i redefiniuje zjawisko Holokaustu? Przedstawienie eksterminacji ludności żydowskiej w kinematografii amerykańskiej na przestrzeni dekad | ||
Dyskusja | ||
18:30
|
IAiSP,
SALA 33
|
Zakończenie pierwszego dnia konferencji |
28
KWIETNIA (CZWARTEK)
|
||
7:50 –
8:00
|
Rejestracja prelegentów | |
8:00
– 11:15
PANEL
ANGLOJĘZYCZNY
SPOŁECZNO-KULTUROWY
|
IAiSP,
SALA 33
|
Magda Lisińska (UJ) - Problematic Reality. Hispanics and Latinos in American cinema. |
Patryk
Mamczur (UJ)
-
Still a Horse Opera? Multiple Faces of the American Western
|
||
Kamila
Brukwicka (AI)
- California
different than you know it. The new look at the richest state of
North America in Marshall Lewy’s movie “California Solo”
|
||
Kamil
Żarek (UMCS)
- Post-apocalyptic
visions of society
|
||
Justyna Kurach (UW) - Cold War Hollywood. From pop-culture to self-reflective and dark films | ||
Dyskusja | ||
Przerwa kawowa | ||
Adrian
Muciek
- The
World as a Web of Connections in James Cameron's Avatar
|
||
Marta
Matusiak (UŁ)
- Blaxplotation-
multipying stereotypes in afroamerican movies
|
||
Jarema Słowiak (UJ) - Support, Contempt, Indifference. Vietnam War and Hollywood | ||
Marta Ratajczyk (UŁ) - Changing image of woman in Disney movies | ||
Dyskusja | ||
Przerwa kawowa | ||
11:30
– 14:30
PANEL
SPOŁECZEŃSTWO
|
IAiSP,
SALA 33
|
Anna
Wierzbińska (UJ)
- Kariera
w myśl powiedzenia: "od zera... do multimilionera"!-
Powstanie pierwszych amerykańskich wytwórni filmowych oraz
historia losów ich właścicieli, przedstawiona na wybranych
przykładach.
|
Jakub Serafin (UJ) - Brooklyńskie kroniki - obraz Afroamerykanów w filmach Spike Lee | ||
Kaja Łuczyńska (UJ) - Problematyczne wydarzenie absolutne. Przyczyny braku adekwatnych przedstawień ataków z 11 września w amerykańskim filmie fabularnym | ||
Anna
Mazur (UJ)
- Szklany
sufit w Hollywood. Obecna sytuacja kobiet
|
||
Dyskusja | ||
Przerwa kawowa | ||
Katarzyna
Bakalus (UJ)
- Generacja
X w XXI w. oczami Judda Apatowa
|
||
Magdalena
Bazylewicz
- Ewolucja
wizerunku kobiet: femme fatale w filmie noir i współczesnej
fantastyce oraz thrillerach
|
||
Radosław
Szmatoła (UJK)
- Rola
Hollywood w kształtowaniu postaw obywatelskich w latach II wojny
światowej.
|
||
Marta Stańczyk (UJ) - Z kina do pracy - emancypacja kobiet a reakcja Hollywood w latach wojennych i po 1945 roku | ||
Monika Radzienta (UJ) - Lee Stasberg i Metoda - dzieje amerykańskiego aktorstwa filmowego | ||
Dyskusja | ||
14:30
|
Zakończenie drugiego dnia konferencji | |
14:40 –
16:00
|
Obiad dla prelegentów | |
29
KWIETNIA (PIĄTEK)
|
||
9:45 –
10:00
|
IAiSP
|
Rejestracja prelegentów |
10:00
– 11:45
PANEL
ANGLOJĘZYCZNY
HISTORYCZNO-POLITYCZNY
|
IAiSP,
SALA 33
|
Maciej
Smółka (UJ)
- Briefcase
Full of Blues: The Blues Brothers movie as a metaphor of music
genre.
|
Aleksandra Bieluk (UW) - The Political Impact of Extraterrestial and Supernatural Factors: B Class Movies and the Cold War | ||
Dyskusja | ||
Przerwa kawowa | ||
Ewelina
Targosz (UMCS) -
"In
the land of blood and honey" - case study
|
||
Sara El-Gwahry (UŁ) - City of Angels under heavy clouds. Pejorative representations of Los Angeles in modern cinematography. | ||
Dyskusja | ||
12:00
– 14:45
PANEL
HISTORYCZNY-POLITYCZNY
|
IAiSP,
SALA 33
|
Izabela Żelichowska (UWM) - Rola filmów animowanych Walta Disneya w kształtowaniu młodych pokoleń |
Marta
Morawska (UJ)
- Herbaciarnia
<<Pod Księżycem>> - czyli o szerzeniu demokracji i
amerykańskiej dyplomacji w krzywym zwierciadle
|
||
Mateusz
Kofin (UPJP2/AI)
- Hollywood
na usługach władzy – satyra polityczna „Wag the Dog”
(„Fakty i akty”)
|
||
Katarzyna Szuchiewicz (UG) - Wpływ amerykańskiego marketingu filmowego na rozwój przemysłu filmowego w krajach europejskich | ||
Dyskusja | ||
Przerwa kawowa | ||
Maciej
Pepliński (UJ) -
A
Philosopher Goes to the Movies. Kilka
uwag o tym, jak Stanley Cavell pisał o amerykańskim filmie
|
||
Wojciech Sitek (UŚ) - Postwietnamskie kino akcji jako narzędzie przepisywania historii | ||
Wojciech Biel (UJ) - Republikanie z Hollywood. Ronald Reagan, George Murphy i ich zwycięstwa wyborcze w Kalifornii w latach 60-tych XX wieku | ||
Patrycja Stróżyk (UWM) - Warner Bross - historia (nie)prawdziwa? | ||
Dyskusja | ||
14:45
|
IAiSP,
SALA 33
|
Zakończenie trzeciego dnia konferencji |
15:00 –
16:00
|
Restauracja
„Polskie Smaki”
|
Obiad dla prelegentów |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz